Er is een aantal basics waar je aan moet voldoen. Zo houdt LInkedIn er bijvoorbeeld niet van dat mensen van hun platform weg navigeren. Dus geen links in je bericht plaatsen. Wil je dat toch? Doe het dan in je comments.
Kies je voor een tekstbericht, een video, een foto of een combinatie ervan? Video’s waren een aantal jaren populair, maar helaas is dat nu niet meer zo. Wat wel goed resultaat oplevert zijn tekstberichten. Ja, alleen tekst. Maar ook sliders waarin je tips kunt delen die je volgers direct te zien krijgen.
Wat ook goed werkt, niet direct voor LinkedIn, maar wel voor je eigen volgers is het vertellen van je verhaal. Je merkt het zelf misschien wel als je door je tijdlijn scrolt. Je blijft toch net wat langer hangen bij een persoonlijk bericht. Dus vertel je verhaal en als je er een foto bij plaatst, zorg er dan voor dat deze persoonlijk is. Personen trekken meer dan producten. En oh ja, geen stockfoto’s dus. Let maar eens op de top accounts. Zie je op Coolblue weleens een product langskomen? Nee, ze vertellen je een verhaal. Als je je verbonden gaat voelen met een bedrijf ben je eerder geneigd daar een aankoop te doen. Daar gaat het om. Deel je DNA.
En tot slot, je bent op LinkedIn om het gesprek aan te gaan, dus doe dat dan ook. Denk niet, mijn bericht is geplaatst, volgende week de volgende weer. Nee volg het op. Lees en reageer op je comments. Link met je volgers, reageer op hun berichten en zorg zo voor een actief account.
Leuke test: Log in op LinkedIn en surf eens naar LinkedIn.com/sales/ssi Hier zie je je social selling index. Dus hoe vindt LinkedIn dat jij presteert op het netwerk. Werk aan de winkel? Of doe je het wel lekker?
Er zijn verschillende manieren om meer engagement te krijgen op LinkedIn. Zet vooral de hacks in die bij je passen. Want belangrijker nog dan engagement op een bericht, is engagement op meerdere berichten. Dit doe je door frequent te posten. Nee, iedere dag is niet nodig. Maar wel met een regelmaat. Zorg dus voor continuïteit.
Benieuwd hoe je een relevante nieuwsbrief maakt in 2024? Lees hier hoe je jouw nieuwsbrief transformeert.
Leer effectieve SEO-strategieën toepassen op social media om je online zichtbaarheid te vergroten.
Wil jij je op lokale marketing richten? Lees in dit blog hoe wij lokale marketing in Amersfoort aanpakken.