klanten fixed phone
FP Case poster
Telefoon fixed phone

Dit is Fixed Phone

Reparatie van Apple-producten zodat klanten zo lang mogelijk kunnen genieten van hun device. Fixed Phone onderscheidt zich door transparantie. Zowel in reparatieproces, als in keuze voor onderdelen. Persoonlijke aandacht en service is wat ze drijft.

Deze nieuwe speler heeft als ambitie om binnen een jaar uit te groeien tot vertrouwde eerste keuze voor klanten in midden Nederland. Met een fysieke winkel bieden ze de service die klanten verwachten. Deze ambitie bracht ze bij Milkshake Marketing.

Klant: Fixed Phone

Categorie: Strategie & Beheer

Branche: Zakelijke dienstverlening

Stip op de horizon

Waarom besta je en wat drijft je om te doen wat je doet? Belangrijke vragen om je drijfveren te bepalen. Met deze kennis overtuig je je klanten omdat je zich met je kunnen vereenzelvigen.

Marktonderzoek

Fixed Phone opereert lokaal. Dus het is van groot belang om te weten wie zich nog meer in deze markt bevinden en hoe Fixed Phone zich onderscheidt van deze spelers.

Concurrenten in kaart

Wie wil je het liefst als klant? En waar zoekt de klant naar jouw dienst? Dit was het uitgangspunt van de sessie voor het inleven in de klant met als uitkomst een helder profiel.

Boodschap vertellen

Met oefeningen hebben we inzicht gegeven in het schrijven van de boodschap. Met houvast van een aantal terugkerende aspecten is het een eitje om dit te borgen in de communicatie.

De keuze voor Milkshake Marketing was voordehand liggend voor ons. We zijn gestart als een groep ondernemers en zochten een partij die naast de kennis ook snapt hoe wij te werk gaan. Door de no nonsense aanpak van Milkshake kwamen we snel tot het gewenste resultaat.”

 

Oprichter Fixed Phone, Corné Boogaard

Uitdaging

Positionering, marketingstrategie, communicatieaanpak

Help ons met onze marketingstrategie en aanpak voor het betreden van de markt. De ondernemers in hart en nieren hebben een snelle start achter de rug. Maar ze beseften zich ook dat een gedegen aanpak hen helpt om de juiste klantenkring op te bouwen en zich beter te positioneren in de bestaande markt.

Aanpak

Fixed Phone koos ervoor om het strategietraject te doorlopen. Samen met hen hebben we een aantal sessies gevolgd om concreet toe te werken naar een bepaling van hun stip op de horizon, waar ze voor staan en wat hun verhaal is. Ook deden we onderzoek naar de concurrentie en hebben we bepaald wat hun onderscheidend vermogen is ten opzichte van hun concurrenten. We hebben de doelgroep en afzetmarkt gedefinieerd. Deze informatie was de basis voor het bepalen van de boodschap die ze gaan brengen. De keuze voor de kanalen en middelen is de uitkomst van alle aspecten samen.

 

Naast deze inhoudelijke sessies waarbij zij zelf aan de slag zijn gegaan hebben we ook een passende toelichting gegeven op wat voor hen van belang is voor het borgen van hun boodschap in alle communicatie.

“Ze hebben ons echt aangezet tot nadenken, zaken waar we eerder niet bij stil stonden bleken van groot belang en hebben ervoor gezorgd dat we de juiste keuzes hebben kunnen maken voor de positionering van Fixed Phone. De sessies waren leuk, helder en leerzaam. Wat heel fijn was, was dat ze zich echt inleefden in ons bedrijf. En doordat ze standvastig waren in hun begeleiding werden we continu teruggebracht naar de kern. We zijn met deze kennis gestart met de volgende groeifase van ons bedrijf.”

 

Oprichter Fixed Phone, Corné Boogaard

Missie volbracht

De posters op de muur van hun kantoor zorgen ervoor dat ze hier telkens weer aan herinnerd worden.

 

Een heldere uitkomst op 2 posters.

 

Bij het maken van content worden zo de uitgangspunten consequent toegepast.