Entree Buiten adem
Jumping fitness BA
La Fuente Buiten adem

Buiten adem, het eerste sportfestival van Nederland

Buiten adem sportfestival is een eenmalig festival waarbij de line-up bestaat uit allerlei verschillende sporten. Met een enorme keuze uit onder andere yoga, Xcore, Jumping fitness, Crossfit, bootcamp en BRN was er voor iedereen een uitdaging. Na het sporten kon je lekker bijkomen met wat lekker van een van de foodtrucks. En de hele dag klonken de lekkere deuntjes van de DJ’s. Sporten, ontspannen en samen zijn.

Dit eenmalige festival werd gehouden in Utrecht met bezoekers uit het hele land. Een uniek concept wat vroeg om een unieke aanpak.

Klant: Sporganize

Categorie: Strategie, Concept & Beheer

Branche: Evenementen

Idee uitwerken en bijpassende strategie bepalen

Een wild idee terugbrengen naar de kern. Keuzes helpen maken en een passende strategie zoeken. Typische trajecten waar Milkshake blij van wordt.

Contentcreatie

We maakten alle content, van website tot flyers en een eigen editie van de Viva. Maar ook de fotografie van de dag zelf en contact met de samenwerkingspartners. De totale marketing en communicatie.

Doelgroep in kaart

Het samenbrengen van de sporter, de ontspanner en de sociale mens bracht ons tot de vertaling naar de doelgroep. Op basis daarvan bepalen we kanalen om met ze in contact te komen.

Beheer Social media

We hebben de Facebook en Instagramaccounts beheerd. Ook de website hebben we continu geüpdatet en gezorgd dat alle boodschappen in lijn lagen met elkaar zodat de verhalen elkaar versterkten.

Het was superfijn om dit samen op te pakken en te kunnen sparren over zaken die voor ons nieuw waren. We hebben een jaar gewerkt aan de organisatie en uitvoer, dus het was heel fijn om kundig advies te krijgen en ondersteuning in de uitvoer. Zo hielden wij meer tijd over voor het creatieve proces en klantcontact.”

 

Oprichter Sporganize, Anne Harmsen

Uitdaging

Positionering, marketingstrategie, communicatieaanpak

Het jaar was een rollercoaster. Sporganize heeft vanaf een wild idee het hele concept uitgedacht en uitgevoerd. Ze zochten een sparringpartner en specifieke kennis van marketing. Met name voor het vertalen van het idee naar een heldere boodschap en keuze voor kanalen. En voor het beheer van social media.

Aanpak

Samen met Sporganize zijn we in een aantal sessies van idee naar aanpak gekomen. Het werd een pragmatisch plan, we werkten met enorme lijsten to do’s. Zo hielden we elkaar scherp en brachten we structuur aan in de dagelijkse werkzaamheden.

We gingen vrij snel richting het imago, de bijbehorende boodschap en een keuze voor kanalen. Dit was nodig om te kunnen starten met het maken van de content. De flyers werden gemaakt en verspreid, Instagram en Facebook ingezet om met de bezoekers in contact te komen. En natuurlijk maakten we de foto’s van de dag zelf.

“Wat vooral fijn aan de samenwerking was, was de pragmatiek waarmee we te werk gingen. We werkten heel intensief samen in een korte tijd. Bij een volgend project gaan we zeker weer met elkaar in zee.”

 

Oprichter Sporganize, Anne Harmsen

Missie volbracht

Wat een fantastische herinnering was dat! Een geweldig festival met een heerlijke vibe. Onze sportshirts herinneren ons hier nog vaak aan.

En ook leuk om te zien hoe we andere organisatoren hebben kunnen inspireren om ook sportfestivals te organiseren.

Jumping fitness Buiten adem