Noordhoff professional
Noordhoff logo
Noordhoff zorgpad

Dit is Noordhoff professional

Noordhoff professional is er voor de professional in de zorg die zichzelf wil ontwikkelen om nog betere zorg te kunnen leveren.

Je bent immers nooit uitgeleerd. Noordhoff is dan de innovatieve partner om leren op een toegankelijke en persoonlijke manier aan te bieden.

Klant: Noordhoff professional

Categorie: Strategie en Beheer

Branche: Onderwijs

TikTok als leadgenerator

Door TikTok in te zetten als leadgenerator voor Instagram wisten we de juiste doelgroep te trekken via de twee kanalen. Voor de content hebben we gekozen voor een het maken van een serie met verschillende acteurs en opbouwende verhaallijn zodat je wilt blijven kijken.

LinkedIn ads

De advertenties die we op LinkedIn hebben gerund hebben geleid tot een groot aantal leads en door continue optimalisatie zijn de kosten per klik ruim beneden het gemiddelde gekomen.

Social serie

We hebben een verhaallijn bedacht en gefilmd. De producties hebben we getoond op TikTok en Instagram om zo via storytelling de doelgroep naar de accounts te trekken die achter ZorgPad professional zitten.

Monitoring en rapportage

Tijdens de advertentieperiode hebben we de monitoring van de advertenties uitgevoerd en advies gegeven over optimalisatie van de advertenties op basis van de data en uitkomsten van de A/B-tests.

We hebben TikTok als leadgenerator ingezet voor Instagram. De combinatie van kanalen leverde een optimaal resultaat op.

Uitdaging

Advertentiestrategie, contentcreatie

Hoe zorg je ervoor dat je de zorgprofessional bereikt en inspireert? Precies het resultaat dat ZorgPad professional wil bereiken. Door niet direct te focussen op sales, maar ervoor te zorgen dat de zorgprofessionals geïnspireerd raken krijgen ze een positief beeld van Noordhoff.

Aanpak

Na twee sessies met de werkgroep hebben we een social media-advies opgeleverd en mogen uitvoeren.

We hebben gekozen voor het benaderen van de zorgprofessional via inspiratievideo’s op TikTok en Instagram. En daarnaast om de beslissers te enthousiasmeren via interessante inzichten op LinkedIn.

Het aantal volgers is al na drie maanden vervierdubbeld.

Dit is nog maar het begin..

We zijn nog maar net begonnen. De komende periode gaan we de samenwerking verstevigen door de socials te vullen met inspirerende content en alert te blijven optimaliseren om tot een nog beter resultaat te komen.