Politiecontrole
Nationale Politie
Politie online

Waakzaam en Dienstbaar

Blauw op straat spreekt tot de verbeelding. De Politie is overal an altijd aanwezig. Zowel op straat als online. Levens redden, codes ontcijferen, sporen traceren, mensen ‘lezen’. Politiewerk is complex. De Politie grijpt in wanneer het nodig is, én biedt een helpende hand. De slogan is dan ook niet voor niets Waakzaam en Dienstbaar.

De Politie werkt aan een veilig Nederland, Een mooie uitdaging, want Nederland verandert voortdurend.

Klant: Nationale Politie

Categorie: Strategie, Concept

Branche: Non Profit

Marketing- en communicatiestrategie

De Nationale Politie is een grote organisatie. Er zijn veel betrokkenen bij de projecten die op de hoogte moeten worden gehouden. Maar iedereen weer op een andere manier. Voor een intern project hebben wij een strategie bepaald waarmee we verschillende middelen, kanalen en boodschappen delen met de organisatie. We zetten filmpjes en infographics in, laten de stakeholders zelf ontdekken en gaan in gesprek.

Concept

Een boodschap komt beter binnen als er met een concept gewerkt wordt. We bedachten als concept de blauwdruk. Tijdens de haalbaarheidsstudie vormt de blauwdruk zich steeds verder. En als rode draad voegden we de vingerafdruk toe. De vingerafdruk om toegang te krijgen, de levenslijnen om informatie te zien, de identiteit om verschillende perspectieven te benadrukken en de match of geen match.

Creatie

We werkten het concept uit en maken communicatieuitingen die we delen binnen de organisatie. Ook wordt alle informatie ontsloten in een online kennisbank. Denk hierbij aan video, visuals, teksten, vlogs, We brengen het concept tot leven.

Onderzoek

Om het concept en de communicatie te kunnen doorleven dompelen we ons onder in het onderwerp.  Projectgroepmeetings en sessie bijwonen, musea bezoeken, alles vragen wat we willen weten aan een agent, online onderzoek. Lezen en ervaren.

Communicatie is in dit deel van het project cruciaal. Het is onze taak om alle betrokkenen op een interactieve manier te laten beleven wat de projectgroep wil vertellen.

Uitdaging

Advertentiestrategie, contentcreatie

De haalbaarheidsstudie van dit interne project wordt gedegen uitgevoerd. Daarbij is het van essentieel belang dat alle betrokkenen ervaren waar we als projectgroep naartoe willen. We leggen de lat hoog.

Help ons met een sterke marketing- en communicatiestrategie en een pakkend concept om onze boodschap over te brengen en een ‘Making of..’ te maken.

Aanpak

We hebben gezocht naar een aansprekend concept bij zowel de organisatie als het project. Dit werd de blauwdruk in combinatie met de vingerafdruk. We gebruiken dit concept als rode draad bij de communicatie en hebben een volledige visuele uitwerking doorgetrokken in alle communicatie. Op die manier gaat het onderwerp leven.

Naast het concept hebben we een strategie opgesteld voor de gehele looptijd met duidelijke doelen, aanpak, tijdslijnen, mijlpalen en resultaten.

De vingerafdruk staat voor toegang, verschillen, overeenkomsten, unieke informatie, match of geen match. Dit concept gebruiken we voor alle communicatie.

Missie volbracht

We hebben een match als alle betrokkenen geïnformeerd zijn en overtuigd zijn van het idee. Gedurende het project zijn er wijzigingen, worden er zaken toegevoegd en vallen er dingen af. Maar de rode draad blijft bestaan.

Dit is de opmars naar de volgende fase.

Mock up Politie concept