Cliniclowns bedtijdbezoek
CliniClowns
Bedtijdbezoek

Dit is CliniClowns

CliniClowns doen er alles aan om te zorgen dat zieke kinderen, kinderen met een beperking en mensen met dementie weer even zichzelf kunnen zijn.

Een zorgeloos moment met CliniClowns maakt dat zieke kinderen even vergeten dat ze ziek zijn en mensen met dementie of een beperking zich gezien en begrepen voelen. Dat maakt écht een wereld van verschil; het haalt de positieve kracht in henzelf naar boven. En dat heeft een blijvend effect.

De CliniClowns bezoeken kinderen nu ook in de avond tijdens de bedtijdbezoeken.

Klant: CliniClowns

Categorie: Strategie en Beheer

Branche: Non Profit

Marketingstrategie

De doelgroep is breed, van 18-75 jaar, landelijk en veel verschillende type mensen. Een uitdaging dus om een passende strategie te bedenken om de ambitieuze doelen te behalen. We bedachten een mixed strategie online en offline, verschillende kanalen per doelgroep. We combineerden print met online activatie en zetten digital out of home in in verschillende fases in de tunnel. Dit sloot naadloos aan op de social en influencerstrategie.

Mediainkoop

Op basis van de strategie hebben we de media inkoop voor onze rekening genomen. We hebben de contacten onderhouden met de mediapartijen, deals gesloten, content geleverd en kwaliteit bewaakt.

Adverteren

We hebben de complete inrichting van de advertenties uitgewerkt zodat CliniClowns het zelf eenvoudig kon inboeken. Ook hebben we een contentkalender gemaakt voor de organische content en de mailflow uitgewerkt voor de emailautomation.

Monitoring en advies

Tijdens de advertentieperiode hebben we de monitoring van de advertenties uitgevoerd en CliniClowns advies gegeven over optimalisatie van de advertenties op basis van de data en uitkomsten van de A/B-tests.

We hebben met succes Whatsapp toegevoegd aan de communicatiemix omdat dit weinig wordt ingezet, maar een veelgebruikt medium is.

Uitdaging

Advertentiestrategie, contentcreatie

Voor de eindejaarscampagne willen we het aantal donaties van vorig jaar overtreffen zodat we nog meer bedtijdbezoeken kunnen uitvoeren dan vorig jaar. Er liggen veel kinderen in het ziekenhuis die we graag zo goed mogelijk helpen met een goede nachtrust.

Het einde van het jaar is een populaire maand voor non profitorganisaties om campagne te voeren, dus de concurrentie is groot. We willen graag een passende communicatiemix inzetten.

Aanpak

We zijn gestart met een doelgroeponderzoek om te bekijken waar de grootste donatieintentie zit. Daarom hebben we geadviseerd dit keer een grotere focus te leggen op de wat oudere doelgroep.

Wat betreft communicatiemix hebben we ingezet op zowel Google Ads als Facebook en Instagram advertenties. Maar ook digital out of home (digitale borden op centrale plekken in grote steden) en print (Margriet) waar een hele pagina advertorial voor is gemaakt. Dit werd ondersteund door organische content en een aanmoediging om berichten te delen via Whatsapp.

Ondanks de grote concurrentie in de laatste maand van het jaar hebben we een succesvolle campagne kunnen draaien.

Missie volbracht

CliniClowns heeft kinderen een fijne avond kunnen bezorgen door de donaties van de campagne. Dat was het doel!

Fijn dat we samen met Better Together Agency hebben mogen bijdragen aan dit waanzinnig mooie goede doel!

CliniClowns advertorial