Dit is CliniClowns
CliniClowns doen er alles aan om te zorgen dat zieke kinderen, kinderen met een beperking en mensen met dementie weer even zichzelf kunnen zijn.
Een zorgeloos moment met CliniClowns maakt dat zieke kinderen even vergeten dat ze ziek zijn en mensen met dementie of een beperking zich gezien en begrepen voelen. Dat maakt écht een wereld van verschil; het haalt de positieve kracht in henzelf naar boven. En dat heeft een blijvend effect.
De CliniClowns bezoeken kinderen nu ook in de avond tijdens de bedtijdbezoeken.
Klant: CliniClowns
Categorie: Strategie en Beheer
Branche: Non Profit
Uitdaging
Voor de eindejaarscampagne willen we het aantal donaties van vorig jaar overtreffen zodat we nog meer bedtijdbezoeken kunnen uitvoeren dan vorig jaar. Er liggen veel kinderen in het ziekenhuis die we graag zo goed mogelijk helpen met een goede nachtrust.
Het einde van het jaar is een populaire maand voor non profitorganisaties om campagne te voeren, dus de concurrentie is groot. We willen graag een passende communicatiemix inzetten.
Aanpak
We zijn gestart met een doelgroeponderzoek om te bekijken waar de grootste donatieintentie zit. Daarom hebben we geadviseerd dit keer een grotere focus te leggen op de wat oudere doelgroep.
Wat betreft communicatiemix hebben we ingezet op zowel Google Ads als Facebook en Instagram advertenties. Maar ook digital out of home (digitale borden op centrale plekken in grote steden) en print (Margriet) waar een hele pagina advertorial voor is gemaakt. Dit werd ondersteund door organische content en een aanmoediging om berichten te delen via Whatsapp.
Missie volbracht
CliniClowns heeft kinderen een fijne avond kunnen bezorgen door de donaties van de campagne. Dat was het doel!
Fijn dat we samen met Better Together Agency hebben mogen bijdragen aan dit waanzinnig mooie goede doel!
