Een kijkje in mijn drukke hoofd

Groen stijlelement

Vaak zeggen mensen tegen mij: bedenk even wat leuks, jij bent zo creatief...

Ik vind dat altijd een gekke vraag omdat ik dan denk: ik doe toch niets speciaals, zo werkt mijn hoofd gewoon. Maar hoe werkt mijn hoofd dan precies? Wat gebeurt er van binnen bij zo’n vraag?

Beelden en emoties

Als iemand mij een verhaal vertelt, word ik vaak aangestoken door het enthousiasme en de passie van de verteller. Ik verplaats me bijna letterlijk in de schoenen van de ander en voel mee met de successen en uitdagingen. Het gevoel dat ik van zo’n gesprek krijg, roept bij mij allemaal beelden op. Beelden van films of iets uit een boek, een inspirerende quote of iets dat ik met mijn kinderen heb meegemaakt. Deze beelden zijn associaties op de emoties die ik voel. Vaak hebben die plaatjes een eenduidige sfeer. Veel kleur, strakke lijnen of juist stoer of mysterieus.

Mijn hoofd gaat van Transformers, naar morphsuits, naar kameleons..

Associaties

Laatst vertelde een klant over de zoektocht naar hun eigen identiteit. Elke keer kregen ze vanuit het moederbedrijf een ander soort opdracht, wat het lastig maakt om een eenduidige lijn te volgen. Toch slagen ze er in om zich steeds aan te passen aan die veranderende opdracht. Mijn hoofd denkt dan meteen aan jezelf opnieuw uitvinden, 1 plus 1 = 3, synergie creëren, transformers, morphsuits, kameleons, barbapappa’s en tangram,

Tangram

Op tangram bleef ik hangen: dezelfde stukken die door het anders te rangschrikken een hele nieuwe betekenis krijgen. Zo werkt het ook voor mijn klant. Ze hebben die eigen identiteit, maar door zichzelf steeds op een andere manier te laten zien zijn ze in staat zich aan te passen aan de veranderde opdracht en vraag. vervolgens vertaal ik dit idee naar een communicatieboodschap, in dit geval: Shape your life. Samen met de vormgever vertaal ik dit concept in diverse communicatie-uitingen. Zoals banners, een beursstand, flyers en een nieuwe website.

Het resultaat voor de klant is dat ze een mooi concept hebben dat aansluit bij wie ze zijn en hun zelfvertrouwen geeft om hun klanten goed te bedienen.

Meer blogs

Nieuwsbrief maken: Met deze tips val je op in 2024

Benieuwd hoe je een relevante nieuwsbrief maakt in 2024? Lees hier hoe je jouw nieuwsbrief transformeert.

Lees blog

Verken nieuwe hoogtes met deze SEO-tips voor social media-optimalisatie

Leer effectieve SEO-strategieën toepassen op social media om je online zichtbaarheid te vergroten.

Lees blog

De kracht van lokale marketing: hoe wij bedrijven in Amersfoort helpen groeien

Wil jij je op lokale marketing richten? Lees in dit blog hoe wij lokale marketing in Amersfoort aanpakken.

Lees blog
Groen stijlelement