Als iemand mij een verhaal vertelt, word ik vaak aangestoken door het enthousiasme en de passie van de verteller. Ik verplaats me bijna letterlijk in de schoenen van de ander en voel mee met de successen en uitdagingen. Het gevoel dat ik van zo’n gesprek krijg, roept bij mij allemaal beelden op. Beelden van films of iets uit een boek, een inspirerende quote of iets dat ik met mijn kinderen heb meegemaakt. Deze beelden zijn associaties op de emoties die ik voel. Vaak hebben die plaatjes een eenduidige sfeer. Veel kleur, strakke lijnen of juist stoer of mysterieus.
Mijn hoofd gaat van Transformers, naar morphsuits, naar kameleons..
Laatst vertelde een klant over de zoektocht naar hun eigen identiteit. Elke keer kregen ze vanuit het moederbedrijf een ander soort opdracht, wat het lastig maakt om een eenduidige lijn te volgen. Toch slagen ze er in om zich steeds aan te passen aan die veranderende opdracht. Mijn hoofd denkt dan meteen aan jezelf opnieuw uitvinden, 1 plus 1 = 3, synergie creëren, transformers, morphsuits, kameleons, barbapappa’s en tangram,
Op tangram bleef ik hangen: dezelfde stukken die door het anders te rangschrikken een hele nieuwe betekenis krijgen. Zo werkt het ook voor mijn klant. Ze hebben die eigen identiteit, maar door zichzelf steeds op een andere manier te laten zien zijn ze in staat zich aan te passen aan de veranderde opdracht en vraag. vervolgens vertaal ik dit idee naar een communicatieboodschap, in dit geval: Shape your life. Samen met de vormgever vertaal ik dit concept in diverse communicatie-uitingen. Zoals banners, een beursstand, flyers en een nieuwe website.
Benieuwd hoe je een relevante nieuwsbrief maakt in 2024? Lees hier hoe je jouw nieuwsbrief transformeert.
Leer effectieve SEO-strategieën toepassen op social media om je online zichtbaarheid te vergroten.
Wil jij je op lokale marketing richten? Lees in dit blog hoe wij lokale marketing in Amersfoort aanpakken.