Kim en Colinda brainstormen voor milkshake marketing

Rebranding uitbesteden

Is jouw bedrijf toe aan een sterke rebranding? Wij weten als geen ander hoe belangrjk het is om te zorgen dat jouw bedrijf opvalt in de markt. Ons creatieve team staat voor je klaar!

Vandaag beginnen? Neem gelijk contact op!
De twee oprichters van Milkshake marketing in Amersfoort, aan het overleggen achter een bureau.
reBranding

Waarom is branding belangrijk?

Een branding is dé visuele weergave van jouw waarden, missie en de positionering van je bedrijf. Met een goede rebranding kan je herkenning en vertrouwen opnieuw stimuleren bij klanten. Een herkenbare branding onderscheidt jouw bedrijf van concurrenten op de markt en kan een grote invloed hebben op de reis die klanten ondergaan op weg naar jouw dienst of product.

Met een rebranding kun je een consistente uitstraling voor je producten en diensten creëren of opfrissen die aanslaat bij je doelgroep. Dit omvat bijvoorbeeld je logo-ontwerp, typografie, kleuren, taalgebruik en meer. Door op alle platforms een samenhangende boodschap te creëren, zullen klanten een emotionele band met je merk vormen, waardoor ze eerder geneigd zullen zijn in de toekomst zaken met je te doen.

Onze expertise

Wat wij hebben betekend voor anderen

Milkshake heeft al vele bedrijven mogen helpen met hun rebranding. Zo kan je bij ons marketingbureau niet alleen vertrouwen op creativiteit, maar gebruiken we juist dat marketingoog dat we hebben om rekening te houden met de vertaling naar de doelgroep en de bruikbaarheid van de huisstijl voor toekomstige marketinguitingen!

Bekijk hieronder wat we hebben gecreëerd voor anderen!

Grafische opzet van het professionele logo van Beeckestijn Business School.
bEECKESTIJN

Beeckestijn Business School biedt verschillende opleidingen voor mensen die graag hun kennis en vaardigheden willen ontwikkelen voor het moderne werkklimaat. Zo bieden ze bijvoorbeeld marketing- en e-commerce-opleidingen aan.

Beeckestijn benaderde Milkshake met de vraag naar een rebranding, om hun moderne identiteit uit te stralen naar de klant. Zo zijn we voor Beeckestijn aan de slag gegaan met huisstijl elementen en hebben we deze gelijk toegepast in verschillende brochures en whitepapers die nodig waren. Ook hebben we samen met Beeckestijn gewerkt aan een nieuwe slogan.

Een brocure voor Beeckestijn Business School. Ontwikkeld als onderdeel van de professionele huisstijl door Milkshake marketing.Een social template voor Beeckestijn Business School. Onderdeel van de professionele huisstijl als ontwikkeld door Milkshake Marketing.Een social template voor Beeckestijn Business School. Als onderdeel van de professionele huisstijl door Milkshake marketing.
FEKa ICT
Grafische opzet van het logo en de huisstijl elementen van Feka ICT, een professionele huisstijl klant van Milkshake marketing.

Feka is een ICT-bedrijf met een enorme bak kennis. Dat is op zichzelf natuurlijk fijn, maar het is eigenlijk ook wat mensen wel mogen verwachten van een soortgelijke partij. Wat ze echt uniek maakt zijn de mensen die er werken. Zij maken Feka tot het bedrijf waar alles tot in de puntjes voor je wordt geregeld. Ze gaan naast je zitten, helpen je echt goed gebruik te maken van je tools en zijn ook nog eens heel aardig.

‍Wij hebben Feka geholpen met hun positionering en de vertaling naar een slogan en campagnebeeld. Hier hoorde ook een rebranding van het merk bij. Zo hebben we de huisstijl een opfrisser gegeven en ook gekeken naar nieuwe uitingen, passend bij hun marketingstrategie. Nu nog aan de slag met de website en de interne processen.

Een mock-up voor Feka ICT. Opleverd als onderdeel van de professionele huisstijl door Milkshake marketing.Een social post voor Feka ICT. Ontworpen aan de hand van het huisstijl handboek door Milkshake marketing.Een valentijnskaart ontworpen voor Feka ICT aan de hand van hun vernieuwde huisstijl.
PAnnekoekenhuizen
Grafische opzet van het logo en wat huisstijlelementen voor Pannekoekenhuizen.

Deze restaurantketen bestaat uit vier locaties, allen omringt door een prachtige omgeving. Echter waren ze toe aan een rebranding, om de klant te stimuleren. Wat deze pannenkoekenhuizen zo uniek maakt is juist hun connectie met de natuur, zo stimuleren ze richting hun klanten om activiteiten te ondernemen in de buitenlucht.

Wij hebben met het concept Binnenstebuiten het pannenkoeken eten omgetoverd naar een natuurlijk dagje weg. Zo hebben ze hun nieuwe huisstijl ingezet op de website en voor een rebranding van de restaurants. Daarnaast hebben we ook een aantal offline middelen ontwikkelend, zoals het menu. Zo zien alle pannenkoekenhuizen er onweerstaanbaar uit.

Een nieuw menu aan de hand van de professionele huisstijl van PannekoekenhuizenHet creatieve concept door Milkshake marketing voor PannekoekenhuizenEen mock-up van de mogelijke Instagram feed van Pannekoekenhuizen, aan de hand van de nieuwe professionele huisstijl
De Kern

Hoe wij het Brand Archetype model gebruiken

Bij Milkshake werken we graag met het Brand Archetype model. Dit betekent dat we een archetype (zoals de rebel of de held) linken aan jouw bedrijf en dat we veel van de uitingen hier omheen structureren. Zo kan jij een duidelijk verhaal overbrengen naar de klant. De consistentie van een professionele huisstijl is essentieel om het gewenste archetype effectief over te brengen op jouw publiek.

De belangrijkste aspecten van een professionele huisstijl zijn elementen zoals het logo, kleurenpalet, typografie en de algehele visuele stijl van een bedrijf. Door deze elementen consistent toe te passen, wordt het merk herkenbaar voor de klant.

In het brand archetype model is een professionele huisstijl visualisatie van het gekozen archetype. Of het nu gaat om een magiër een ontdekker of een ander archetype, de huisstijl moet deze persoonlijkheid weerspiegelen in alle aspecten van de merkuitingen. Bijvoorbeeld, een merk dat zichzelf positioneert als een rebel kan kiezen voor gedurfde kleuren, eigenzinnige typografie en provocerende beelden om deze identiteit over te brengen.

OPZOEK NAAR MEER

Ontdek wat we voor jou kunnen betekenen

Milkshake Marketing

Hét marketingbureau voor jouw rebranding

Milkshake marketing, opgericht door ervaren marketeers Kim en Colinda, is dé plek voor bedrijven die op zoek zijn naar het uitbesteden van hun rebranding. Veel bedrijven zijn op zoek naar een online marketingbureau die voor hun een sterke strategie en een nog sterkere branding kan creëren, gelukkig staan wij altijd klaar voor een nieuwe uitdaging. Een persoonlijke touch vinden we belangrijk en daarom kijken we altijd eerst naar je waarden en kansen als bedrijf. Dit doen we door de vinger op de zere plek te leggen en dit om te draaien naar een succesvolle rebranding en bijpassende marketinguitingen.

Het is onze missie om bedrijven te inspireren en ondersteunen bij de verschillende aspecten van marketing, van strategie tot content. Daarom bieden wij marketingdiensten op maat. Zo bereik jij de resultaten waar je altijd al op hebt gehoopt.

Bij Milkshake marketing, hét no nonsense online marketing bureau, ben je aan het juiste adres voor een messcherpe bedrijfsstrategie, een kick-ass rebranding en goed converterende content en advertenties. Heb je ondersteuning nodig met jouw rebranding? Wij staan voor je klaar!

Groen stijlelement