VAN STRATEGIE TOT CONTENT

Een kloppend verhaal.

Herken je je hierin? Je bedrijf draait goed, maar je bent toe aan een volgende stap. Of dat nou verdere professionalisering is, een strategische marketingbenadering, een goed verdienmodel of je online bereik vergroten. Voor iedere uitdaging maken wij een succesvolle strategie.

We organiseren een aantal sessies met je en bekijken wat er nodig is om je doel te behalen. Want we doen het altijd samen zodat het aansluit bij jullie visie.

We vinden het belangrijk dat je strategie ook past bij jou als persoon. Dus naast de ‘harde’ kant besteden we ook aandacht aan het maken van keuzes, vragen we door naar je drijfveren en persoonlijke doelen. Als het nodig is coachen we je in het behalen ervan. We noemen het de mentale strategie.

Durf jij de stap te maken?

Aanpak online marketing fototoestel
Model SCB Strategie

MARKETINGSTRATEGIE

Een spot on strategie.

Voor het bepalen van de juiste marketingstrategie brengen we je bedrijf helder in kaart. Samen gaan we aan de slag met je missie, visie, producten en diensten. Maar ook je toekomstbeeld, doelgroep en huidige manier van werken.

Zo zetten we samen scherp waar je voor staat en staan alle neuzen weer dezelfde kant op. Deze aanpak voor zowel je offline als je online marketing gebruiken we als uitgangspunt. We bekijken welke positie je wilt innemen in de markt en hoe je je klanten wilt benaderen.

Naast praktisch inzicht geeft het je ook een richting om met je team verder te kunnen groeien.

  • Missie en Visie
  • Producten en diensten
  • Stip op de horizon
  • Elevator pitch
  • Markttrends
  • Concurrentieanalyse
  • SWOT
  • Imago
  • Doelgroepen

CONTENTSTRATEGIE

Op het juiste moment op de juiste plek

Nu we de strategie bepaald hebben op basis van je bedrijfsdoelstellingen kunnen we aan de slag met het maken van de contentstrategie.

Het doel hierbij is dat je je DNA uitstraalt naar je klanten. Laat ze voelen wie je bent zodat ze zich verbonden voelen en zich graag bij je aansluiten. Uiteindelijk leidt dit tot een betere band met je klanten en meer waardevolle impact met een hogere omzet.

Daar doe je het toch voor?

  • Brand story
  • Persona’s
  • Customer journey
  • Tone of Voice scan
  • Kanalenselectie
  • Middelenselectie
  • Mediabudget
  • Doelen bepalen
  • KPI’s opstellen

BEHEER

Laten uitvoeren, of begeleiden?

Als je je positie bepaald hebt en je contentstrategie helder is is het moment aangebroken om een kick ass concept neer te zetten. Een concept dat je gebruikt als kapstok om al je uitingen aan op te hangen. Hiermee komt je merk echt tot leven.

Heb je al een concept? Dan kunnen we ook direct aan de slag om content voor je te creëren of je social mediakanalen of advertenties te beheren.

We werken met uiteenlopende specialisten waardoor we snel de juiste mensen bij de juiste opdracht betrekken zodat jij je op je core business kunt focussen. Uiteraard kun je het ook zelf uitvoeren en kunnen wij je hierin begeleiden. Je zit nergens aan vast, maar bepaalt zelf wat voor jou een prettige samenwerking is. In onze blogs vind je tips en trucs om zelf aan de slag te gaan.

  • Maken contentkalender
  • Schrijven van blogs, verhalen, whitepapers, webteksten
  • Fotografie, videografie of animatie
  • Huisstijl uitwerken
  • (Sales)presentatie maken
  • Templates maken voor social media
  • Maken en aanleveren social posts
  • Beheren social media accounts
  • Managen marketingbureau
  • Managen KPI’s
  • Events organiseren
  • Trainingen geven over SEO, merkambassadeurs, etc.

Enthousiast geworden?

We helpen je graag je vervolgstap te realiseren.

Bel of mail ons voor een vrijblijvende offerte of een goed gesprek.