Holistik vijzel
Holistik
Holistik Evelyn en Karlijn

A guide to the greater you

Holistik is een online lifestyle magazine met een miljoen unieke bezoekers per maand. Lezers door heel Nederland en België weten de website te vinden. Ze vinden er handvatten voor een holistische levensstijl en alles wat daarmee te maken heeft.

Holistik bestaat pas 5 jaar maar heeft zich ontpopt als een gevestigd merk binnen het landschap van online magazines. De Founders Karlijn Visser en Evelyn van Hasselt delen hun passie op een professionele manier en helpen daarmee een grote groep Nederlanders aan een rustmoment in hun drukke dagelijkse bestaan.

Klant: Holistik

Categorie: Strategie

Branche: Online platform

Marketingstrategie

Holistik is ontstaan vanuit een passie. En dat zie je in alles terug; de artikelen, de prachtige vormgeving, de website waar je tot rust komt en natuurlijk het handboek en de guides. Alles klopt. Hoe verenig je dan het helpende en holistische platform met een verdienmodel dat past bij de input die de redactie levert? We hebben advies gegeven over de richting voor de komende twee jaar. We hebben naar ze geluisterd en samen met ze focus aangebracht, juiste strategische keuzes gemaakt en concrete doelen en acties bepaald.

Coaching

Naast het organisatorisch strategische deel speelt ook het mentale aspect een grote rol. Strategische keuzes uitvoeren lukt alleen als je er mentaal achter staat. We vinden het belangrijk te luisteren naar het verhaal achter een vraag en zo tot een passend advies te komen. Coaching is daar altijd een onderdeel van. Door de juiste vragen te stellen, verder te denken dan een oplossing en te voelen wat voor potentie de menselijke kant heeft. We hebben geholpen balans te vinden.

Data

Om tot een juiste strategische keuze te komen combineren we een aantal aspecten. Een van die aspecten is data. We kijken naar financiële data, maar ook naar online data. Denk hierbij aan bezoekersstromen, welke route wordt online afgelegd, waar komen bezoekers vandaan, wie zijn je bezoekers eigenlijk en waarom maken ze een bepaalde keuze? Door dit tegen de andere uitkomsten te leggen ontstaat een compleet beeld.

Doelgroeponderzoek

We willen niet volledig op onze eigen beeldvorming varen dus voeren we vaak ook doelgroeponderzoek uit. We hebben een vragenlijst samengesteld en deze onder 75.000 leden uitgezet. Door de antwoorden kregen we inzicht in de behoeftes, de huidige ervaringen en de betaalbereidheid.

Vergeet je aannames nooit te toetsen. Door doelgroeponderzoek te doen konden we onze adviezen onderbouwen en werken aan een toekomst die de lezers ook zien zitten.

Uitdaging

Marketingstrategie

Wat begon als een vraag over een verdienmodel bleek diepgaander te zijn. Het gaat over de balans tussen wat je geeft en wat je eruit haalt. Het heeft te maken met plezier in je werk. Door een paar aanpassingen te doen kun je soms al grote resultaten behalen. Net even een ander inzicht.

Het voelt goed, dus willen jullie ons helpen met onze volgende stap?

Aanpak

We hebben naar binnen gekeken, wat is Holistik, wat zijn de doelen. Maar wat zijn ook de persoonlijke doelen? Wat vinden jullie leuk om te doen en wat minder? Daarna hebben we naar buiten gekeken. Wat vindt de doelgroep? Data geanalyseerd, bekeken waar de markt naartoe beweegt en waar kansen liggen.

Deze inzichten hebben we samengebracht in ons advies. Een verrassend advies, maar toch dichtbij gebleven. Het moet tenslotte wel bij je passen om het goed te kunnen uitvoeren.

Vaak heb je bij de start van het traject geen idee waar je eindigt. In dit geval was dat ook zo. Maar door open te staan voor inzichten en meningen valt uiteindelijk alles op zijn plek.

Missie volbracht

Wij zijn blij als uiteindelijk het gevoel ontstaat dat er echt geluisterd is. Als het advies passend is bij de personen die achter een merk zitten. We helpen graag een blik te verruimen, inzichten te geven, mensen naar een volgend niveau te tillen en uit te dagen om een volgende stap te maken.

Bij Holistik hebben we dit mogen bereiken.

Holistik