Dit zijn de Pannenkoekenhuizen
Pannenkoekenhuizen Bergzicht, de Langenberg, de Bijenmarkt en de Waterspiegel is een keten in Midden Nederland met grote ambities. De restaurants bevinden zich allemaal in een prachtige natuurlijke omgeving wat de locaties uniek maakt in hun soort.
De restaurants trekken een gevarieerd publiek, dat op zoek is naar een heerlijke pannenkoek met goede service. En dat vind je hier zeker!
Klant: de Pannenkoekenhuizen
Categorie: Strategie, Concept & Beheer
Branche: Horeca
Uitdaging
Help ons om onze ideeën bij elkaar te brengen tot een solide en toekomstbestendige strategie. We zijn op zoek naar een manier om van seizoensgebonden, naar een continue gastenstroom te werken. En daarnaast willen we graag advies in hoe we het beste onze restaurants met elkaar kunnen verbinden.
En als we dat allemaal helder in kaart hebben, willen jullie ons dan ook helpen met het uiten van deze nieuwe strategie, zowel offline als online?
Aanpak
De restaurants hebben allemaal een uniek karakter, maar het is ook een keten. Door de meerwaarde van beide aspecten te combineren ontstaat er een solide strategie voor de positionering. We wilden de core business, de pannenkoeken, combineren met de omgeving en hebben daar een aansprekend concept voor bedacht: Binnenstebuiten.
Hierdoor koppelen we pannenkoeken eten aan activiteiten en bieden we de gasten ieder seizoen een ander uitje. Dit draagt bij aan een continue gastenstroom gedurende het hele jaar. Ook geeft het de restaurants een uniek gezicht. Je weet dat je voor een actief uitje in de omgeving met een heerlijke pannenkoek bij de Pannenkoekenhuizen terecht kunt!
Dit concept voeren we door in de restaurants met toevoegingen op de bestaande inrichting en identiteit. We bedenken de uitjes, maken hier mooie kaartjes van en figuren voor de kinderen. We brengen het concept tot leven. Fysiek, maar ook online. Op de website, in de social content en in advertenties.
Missie volbracht
Waar de sessies begonnen met het gevoel dat alles zo logisch leek, eindigde de eindpresentatie met het gevoel dat alles op zijn plek viel. We hebben ons ondergedompeld in de identiteit van de Pannenkoekenhuizen en hebben advies gegeven voor de toekomst zonder de huidige situatie uit het oog te verliezen.
We hebben het gedachtegoed meegenomen in het concept en zien het nu tot leven komen. Dat is het mooiste compliment van ons werk.
Wij gaan snel weer een pannenkoek eten! Kom je ook?
