Jaccu case
Jaccu logo
Jaccu case

Dit is Jaccu

community voor liefhebbers van Japanse kunst en cultuur voor het delen van hun passie en kennis. Deze bruisende plek van allerlei vormen van kennis, cultuur en kunst bevindt zich in Utrecht. Je kunt hier terecht voor taallessen, tentoonstellingen, workshops en master classes. Gefaciliteerd door Japankenners uit binnen en buitenland.

Of je nou op zoek bent naar een cursus kalligrafie, je goed voorbereiden op je reis naar Japan of het leren van de taal. Bij Jaccu ben je op de juiste plek. Milkshake mocht helpen met het scherpstellen van de doelen en adviseren van de juiste communicatiestrategie.

Klant: Jaccu

Categorie: Strategie

Branche: Non profit

Stip op de horizon

Het antwoord op de vraag waarom klanten graag naar je toekomen ligt verscholen in je stip op de horizon. Je streeft ernaar om deze stip met de beste kwaliteit neer te zetten.

Doelen bepalen

Jaccu gaat veel bieden, maar start met focus op drie doelen. Door te starten met een beperkt aantal doelen kunnen meters gemaakt worden en van daaruit verder worden gebouwd.

Concurrenten in kaart

Wat wil je voor verhaal vertellen? En hoe vat je Jaccu in 1 zin samen? We hebben dit benoemd in onze brainstormsessie rondom het verhaal van Jaccu.

Boodschap vertellen

Met oefeningen hebben we inzicht gegeven in het schrijven van de boodschap. Met houvast van een aantal terugkerende aspecten is het een eitje om dit te borgen in de communicatie.

Vanuit onze gezamenlijke fascinatie voor Japan kwamen we op het juiste moment op elkaars pad. Ik ben al een tijd bezig met de opzet van Jaccu en heb al veel gerealiseerd. Maar waar ik nog hulp bij zocht was het sparren over mijn doelen, het helpen met de juiste keuzes maken en advies voor de beste communicatiestrategie. Juist dat vond ik bij Milkshake.

 

Oprichter Jaccu, Taciser Sevinc

Uitdaging

Positionering, marketingstrategie, communicatieaanpak

Hoe bepaalt een nieuw te starten culturele instelling waarop te focussen? En wat wordt de beste aanpak voor het benaderen van partners en bezoekers? Dit zijn een paar vragen die onze interesse wekte. De gedreven en pragmatische instelling van Taciser heeft haar al ver gebracht. Maar ze merkte ook dat het helpt om een partner te vinden om haar plannen mee te spiegelen en zo tot nieuwe inzichten te komen.

Aanpak

Voor Jaccu hebben we gekozen voor een selectie van sessies om optimaal aan te sluiten op de specifieke behoefte. Veel stappen waren al gezet, dus daar hebben we op voortborduurd. We hebben de sterke punten van Jaccu vanuit het gezichtspunt van de bezoekers bepaald en aan de hand daarvan de doelen gesteld. Vervolgens hebben we samen het verhaal van Jaccu aangescherpt en teruggebracht tot de essentie. En als laatste sessie hebben we advies gegeven voor de stappen die Jaccu kan ondernemen om bereik te creëren, inclusief tips en trucs waar ze zelf mee aan de slag kunnen.

“Ondanks dat we al veel hadden gedaan was het heel waardevol om te sparren over onze doelen en het verhaal. Dit heeft tot extra inzicht geleid in de waarde van het aanbrengen van focus. Wat ik ook echt waardevol vond waren de tips die ik kreeg en direct kan toepassen in de uitingen die ik ga maken. Ik kan nu gericht aan de slag met mijn vervolgstappen.”

 

Oprichter Jaccu, Taciser Sevinc

Missie volbracht

Het samenbrengen van kennis voor het verder brengen van een borging van de Japanse cultuur in Nederland.

 

Fijn dat we daaraan hebben mogen bijdragen.

Jaccu case