Dit is Jaccu
Dé community voor liefhebbers van Japanse kunst en cultuur voor het delen van hun passie en kennis. Deze bruisende plek van allerlei vormen van kennis, cultuur en kunst bevindt zich in Utrecht. Je kunt hier terecht voor taallessen, tentoonstellingen, workshops en master classes. Gefaciliteerd door Japankenners uit binnen en buitenland.
Of je nou op zoek bent naar een cursus kalligrafie, je goed voorbereiden op je reis naar Japan of het leren van de taal. Bij Jaccu ben je op de juiste plek. Milkshake mocht helpen met het scherpstellen van de doelen en adviseren van de juiste communicatiestrategie.
Klant: Jaccu
Categorie: Strategie
Branche: Non profit
Uitdaging
Hoe bepaalt een nieuw te starten culturele instelling waarop te focussen? En wat wordt de beste aanpak voor het benaderen van partners en bezoekers? Dit zijn een paar vragen die onze interesse wekte. De gedreven en pragmatische instelling van Taciser heeft haar al ver gebracht. Maar ze merkte ook dat het helpt om een partner te vinden om haar plannen mee te spiegelen en zo tot nieuwe inzichten te komen.
Aanpak
Voor Jaccu hebben we gekozen voor een selectie van sessies om optimaal aan te sluiten op de specifieke behoefte. Veel stappen waren al gezet, dus daar hebben we op voortborduurd. We hebben de sterke punten van Jaccu vanuit het gezichtspunt van de bezoekers bepaald en aan de hand daarvan de doelen gesteld. Vervolgens hebben we samen het verhaal van Jaccu aangescherpt en teruggebracht tot de essentie. En als laatste sessie hebben we advies gegeven voor de stappen die Jaccu kan ondernemen om bereik te creëren, inclusief tips en trucs waar ze zelf mee aan de slag kunnen.
Missie volbracht
Het samenbrengen van kennis voor het verder brengen van een borging van de Japanse cultuur in Nederland.
Fijn dat we daaraan hebben mogen bijdragen.
